donderdag 23 augustus 2012

In 't geel

Na in't blauw, nu in't geel. Het verhaal is zo goed als identiek.
Ik liep voorbij de kledingrekken in de tweedehands winkel toen ik dit exemplaar een paar seconden tussen de andere uittrok. Zoals zoveel vrouwen ga ik met mijn hand over alle kleren en laat ik mijn ogen over de stukken rollen. Als mijn ogen en hand een goede connectie maken (lees: stofje dat goed aanvoelt en er nog eens mooi uitziet ook) trek ik het kledingsstuk er even tussenuit. Alles wat er in het totaalbeeld dan ook nog eens goed uitziet, neem ik mee naar de pashokjes. Wat me bevalt in het pashokje neem ik mee naar huis.

Zo'n bezoek duurt bij mij nooit lang (in de ogen van de vriend duurt het een eeuwigheid, nu ja mannen hè?!). De tijd tussen het kledingsstuk uit het rek halen en er de winkel mee buiten stappen moet bij mij zo kort mogelijk zijn. Snel beslissen, 'ja' of 'nee', 'misschien' is geen optie! Ik kom ook nooit iets tegen dat me past. Thuis komen en achter 't stikmachien kruipen, zit er altijd in. Als ik dan toch eens iets koop waar het buikgevoel niet van goed zit, heb ik geen zin meer om er uren aan te werken.

Hoewel het er op de kapstok een erg 'verpleegster-van-in-de-jaren-stillekes-kleed' uitzag viel ik er toch voor. Leuk stofje, zo zomers, en die rij met knopjes hebben mijn hart gestolen. Dit moest en zou mijn nieuw zomerkleed worden.





























Zoals je wel kan zien aan de foto's werd het 'verpleegsterkleed' mijn zomerkleedje. Ik heb er serieus mee zitten sukkelen en er op zitten vloeken maar de voor en na maakt dat allemaal goed!


31 opmerkingen:

  1. Waauw, van een geslaagde omtovering gesproken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mo zo tof gedaan! Het kleedje zit je als gegoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel goed gedaan het past je prachtig... ik heb een beetje zitten rond piepen op je leuke blog ... ga je volgen kan je het instellen dat ik bij een nieuwe update een mail ontvang?
    Alvast bedankt,
    marina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel tof! Bewondering voor zo'n aanpassing! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het is prachtig en je staat er prachtig mee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat vind ik nu eens echt mooi gelukte recyclage!!
    bravo!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een specialleke !!! En wat een kunst om dat zo om te toveren in zoiets moois !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mannekes, ja! Wat een prachtkleed! Ik zou het u niet nadoen... En dat past nog perfect ook! Ik denk dat Boomie met haar recykleerweek eens bij u mag aankloppen :) En zo'n schone foto's ook! (valt het op dat ik overdreven enthousiast ben?)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knappe transformatie! Ik had nooit zo'n hip modelletje in het bommakleed gezien, maar jij hebt er duidelijk oog voor. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooh deze is echt geweldig mooi - leuke details ook met dat zakje en de gefronste schouderbandjes. Knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw! Je blijft me verbazen! Het is echt een pareltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zo schoon, die schouderbandjes...Schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat het beter is geworden is het minst wat je kan zeggen...zeer geslaagd resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wauw! Ik wou dat ik ook zo creatief was

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wauw! Ik wou dat ik ook zo creatief was

    BeantwoordenVerwijderen