donderdag 30 juni 2011

Instant happiness

Vertelde ik u al over mijn nieuwe aanwinst? Een heertje dat hier twee weken geleden werd binnen gedragen en vandaag voor het eerste keer het licht zag. Achteraf gezien zonde maar de tijd om hem boven te halen was er helaas nog niet. Tot vandaag, mijn lieve Bernadette kreeg er een broer bij, een echt Brother!

Een dikke maand geleden werd er in het Leuvens stiksel een samen-aankoop-actie opgezet door deze twee lieve dames. De aankoop betrof een overlock, de Brother 4234 D. Na wat gewik en geweeg werd hier thuis de beslissing genomen. Het vriendje en ik 'mochten' elk voor zichzelf een afstudeerkadootje kopen. Het vriendje ging voor een schone gsm, ik voor de overlock!














De goesting om er aan te beginnen was er, een idee voor een eerste project ook en met de vakantie in het vooruitzicht kwam het moment om tijd te maken. De doos werd geopend, de isomo werd stuk per stuk verwijderd, alles werd aan de kant geschoven en daar stond hij dan op tafel...tadaaa! Het instructieboekje werd opengeslagen en vakkundig bestudeerd (normaal niets voor mij maar dit keer ging ik het ECHT volgens de boekskes doen) Elke draad werd er zeker 3 keer uitgehaald om hem dan weer in te rijgen, kwestie van het al wat onder de knie te hebben. Na wat geoefend te hebben werden er stofjes boven gehaald en na een dik uur lag dit op mijn keukentafel.









































Op een hik en een flik steekt het in mekaar. De groene band komt van een t-shirt dat al jaren in de kast ligt maar nooit werd aangedaan. Het bloemenstofje komt vanuit het koopjesrek in de pauli. Een patroontje is voor zo'n rokje niet nodig en werd dus wat op het gevoel gedaan. En voor een eerste keer durf ik ook eens grote details te tonen, gho die afwerking!




















Aaaaah (opluchtende zucht),  een overlock...
Als je het mij vraagt? INSTANT HAPPINESS!

7 opmerkingen:

  1. Ik wil dat ook!
    Veel plezier met je nieuwe aanwinst. Het eerste 'maaksel' ziet er alvast meer dan goed uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat stofje heb ik ook gekocht hihi... :)
    Ik moet me er nog steeds achterzetten... Eerste keer dat ik zoiets nieuws zo lang in de doos laat.

    Het ziet er echt knap werk uit! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap rokje!
    En wauwh, wat een aanwinst, staat ook op mijn verlanglijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig he! Ik heb er ook pas eentje gekocht en zoooo blij ermee! Alles ziet er zoveel beter afgewerkt uit, precies of het komt uit de winkel. Tof rokje ook! Je bent helemaal zomerklaar zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @katrien: Maak die doos maar snel open, je zou eens moeten weten wat voor een schat dat er inzit :)
    ja, een overlock, een ferm ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ok that's it: vanaf nu koop ik geen rokjes meer, alleen nog maar stof! Een etentje(3 gangen uiteraard) in ruil voor een rokje, ik zie dat al volledig zitten!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad wel heel schoon afgewerkt zo... Tot nu toe heb ik nog geen overlock gekocht, want "die afwerking zit toch aan de binnenkant, ge ziet dat toch niet", maar van zodra ik iets voor iemand anders maak, vind ik de binnenkant plots wel belangrijk :)

    BeantwoordenVerwijderen