maandag 17 januari 2011

Rokje n°1

Een tijdje geleden maakte ik mijn allereerste rokje. Het moest een rokje worden met voering, blinde rits en paspelband want dat kon ik allemaal nog niet. Na zo'n 4-tal lessen was het rokje klaar. Tot mijn grote verbazing viel het allemaal nog goed mee! Op sommige plaatsen komt het niet helemaal 100% overeen maar dat is misschien het sympathieke van een zelfgemaakte rokje? De blinde rits werd er ingezet op deze manier.

Zo fier als een gieter deed ik mijn rokje aan en bleek het toch wat te groot te zijn. Aangezien ik het net maakte voor de kerstdagen werd het ingepakt en onder de kerstboom gelegd. Mijn mama was zo blij en het past haar als gegoten. Het heeft dan toch iemand anders vrolijk gemaakt :)
Missie (half) geslaagd!
















De twee stofjes (rokje+voering) komen van de stoffenbeurs.
De paspelband en rits zijn vanuit de veritas.
Binnenkort wat beter foto's zonder vlekken van de verlichting en met model. Salut!

3 opmerkingen:

  1. Knap gedaan!
    Ik begin deze week in de naailes aan mijn eerste 'echte rok'. Het zal er wel een worden zonder voering, want ik wil, al goed vooruitziend, een zomerrokje maken. Ben benieuwd hoe vlot het zal gaan....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amai mooi!!!! Jammer dat hij niet pastte! Maar uw mama zal wel super super blij geweest zijn ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is nu net het fijne aan zelfmaak dingen... Als ze niet passen is er altijd iemand anders supertevreden mee! :)
    Ik vind het wel een superleuk rokje en hoop dat je nieuwe maaksel als gegoten zit! :)

    BeantwoordenVerwijderen